Träningsmål

Hur viktigt är det att ha ett träningsmål egentligen ? Mina har onekligen förändrats över tid men det som består är att jag alltid vill känna mig stark – rörlig och uthållig. Man skulle lätt kunna tycka att det borde bli lättare med åren men så är det inte – jag har aldrig varit starkare än jag är nu men jag har heller aldrig tränat så medvetet som nu. Det innebär en blandning av tung styrketräning – rörelseträning – gymnastik och konditionsträning, läs cykla. Jag förundras över att kroppen klarar mycket mer än man tror och att det flesta utmaningarna löser man med en plan, mycket vilja och djäklaranamma:)

Den här hösten lägger jag extra fokus på Olympiska lyft: ryck och stöt. Rycket har varit min akilleshäl så länge jag kan minnas så nu är det helt enkelt dags.

Det gäller att en plan om man ska bli bättre på något för annars är det inte mer än en dröm.

Lustigt att känslan av att kasta en stång över huvudet kan skapa en så magisk känsla:) Nämen allvarligt, hela kroppen är involverad och fokus ligger på rätt tajming. Det är vad jag kallar att få ”Bang for the Buck” .

Nu kommer jag att träna med Mockfjärds atletklubb 1 dag i veckan och då står det alltså ryck eller stöt på schemat – så roligt och jag har många saker som ska finjusteras – bara massa möjligheter:)

(Visited 14 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *